dThelema
5 Feb 2011, 01:06
Aici este MAREA PROBLEMA !
Noi ,oamenii, nu stim ce este IUBIREA.
Mesajul lui Iisus a fost ''ocultat''....mesajele altor eroi civilizatori au fost distruse..... In prezent ?..In prezent e pustiu, fiindca ''Daca dragoste nu e nimic nu e ''. spunea poetul....
Si revenim la povestea mea ''INTERZIS''....-interactiva speram a fi aceasta....insa ...poate nu mai avem timp sa invatzam....
............
dThelema
5 Feb 2011, 00:48
Ai dreptate !.La asta ma gandesc si eu de ani si ani.....Si totusi.....Cand un tanar refuza iubirea unei fete..sau un barbat iubirea unei femei....risca.
Cele mai mute femei pe care le-am cunoscut au fost si sunt razbunatoare.....Indiferent daca are o educatzie sumara sau academica..in amor toate femeile se comporta aproximativ la fel.
..........
dThelema
5 Feb 2011, 11:28
...In chestiunea razbunarii ------da ,nivelul educatzional este irelevant , insa in IUBIRE este capital !
..........
dThelema
5 Feb 2011, 12:11
Daca noi terrienii ne-am aminti ce este IUBIREA, ne-am ELIBERA (ne-am ''mantui'', in sensul crestin al cuvantului), si am redeveni OAMENI.......apoi ZEI (intr-o fireasca evolutzie spirituala).
Recunosc, imi place sa repet si sa tot repet unele vorbe ale lui M. Eliade. El spunea ; ''Diferentza dintre Oameni si Zei nu este CALITATIVA ci este ......CANTITATIVA.... Zeii au mai multa LIBERTATE (sau au Libertate) ! ! !
------------------
De cateva mii de ani este INTERZIS omului a fi liber, a sti a IUBI !
Oranduirile sociale si religioase au alte scopuri, in principal DREPTUL LA PROPRIETATE (teribila minciuna a prezentului--democratzia si dreptul la proprietate... doar atat.... nimic mai mult)
si te rog sa-ti amintesti povestea lui K. Godel, si pilda data ,de Iisus, tanarului bogat . povestea cu funia,sau firul de lana cu noduri ce trece prin gaura acului, sau cu camila ce are cocoase NATURALE si trece si ea prin spatziul stramt al ''portzii stelare''-------si terrianul bogat ce isi face cocoase ARTIFICIALE din aur si pietre pretzioase, si lazi cu acte de proprietate DREPTUL LA PROPRIETATE ESTE DREPTUL LA SCLAVAGISM !
Cum se rezolva aceasta problema ?
Sunt cateva metode....
--- 1 .LUPTA (miscarea revolutzionara)----insa .....in prezent e greu ...foarte greu...stiintza moderna a descoperit niste metode foarte eficiente pentru a domoli elanul revolutzionar al ''turmei'.
--- 2. RETRAGEREA DIN LUME desolidarizarea de esentzele caduce ale contemporanitatzii).
---3. DISPRETUL (tehnica dispretzului) fatza de ceea ce se numeste cultura sau arta( occidentala in principal)
--- 4. IUBIREA .
Din cele patru, Iubire este cea mai accesibila terrianului simplu!
.............................. ..........
In ultima vreme am mai prins un obicei, gandesc si repet mereu ;
'' SUNT PE CALE DE A IESI DIN ACEST VIS, ATUNCI CAND MA VOI TREZI ''LUMEA'' ACEASTA VA DISPARE !
Dincolo de metafora se ascunde un important simbol !
Primul terrian care se desteapta SCHIMBA INSTANTANEU PARADIGMA ! !----
DESCOPERIREA FRACTALILOR---A MATEMATICII FRACTALILOR DEMONSTREAZA ACEASTA.
...
Chestia asta cu...''DESTEPTAREA'' (sau ''credintza'' a invatzat-o, in India, de la un intzelept (yoghin...tantrist...), in jurul anilor '30 M. Eliade.. si o povesteste in ''Nopti la Serampore''
O sa caut pasajele principale si le voi trimite....
.........
dThelema
5 Feb 2011, 12:38
Citatul cu pricina este ;
''....----''Iluziile si aparentzele se supun la legile de care vorbesti numai pentru cel care---- ''CREDE''----- in acesta legi , continua Swami Shivananda. Dar se pare ca Suren Bose ,si poate nu numai el, NU CREDE in ''legile'' care conduc universul de iluzii si aparentze......''
..
si iata ce am scri cu infrigurare cu ani de zile in urma pe marginea paginii!. O sa-l scriu asa ''crud'',adica ''proaspat'' ,asa cum l-am gandit si intzeles atunci.;
---Din acest motiv este nevoie de un ritual pentru a stapani ''aparentzele''.Ritualul (religios) creeza LEGILE in care ''CRED'' cei ce participa la acest ritual. Asa sun create lumile ,civilizatziile ,istoria------ATUNCI CAND INVENTEZI LEGI NOI, ATUNCI INVENTEZI LUMI NOI!!!------Exista o infinitate de lumi paralele (pentru ca exista o infinitate de inventatori), insa doar anumite credintze te fac partas la una sau la alta din acest lumi paralele''
..
Ce este GRAVITATZIA?; ..este suma lumilor paralele ce se rotesc simultan fatza de un punct fix (''releativ fix''. Atunci CE ESTE ISTORIA???!!!!.....Ce simplu este...dar nu am cuvinte sa ma exprim''
..
VEHICOLUL prin care Boddhisattva transporta ''constiintza oamenilor''pe alt nivel temporal, poate chiar in Nirvana...vehicolul...acea ARCA a lui Noe... este....''
..
Deci se poate sa traim cu totzii in visul unei FIINTZE care ESTE!!!!! ''
..............
'' Intr-o seara, pe cind ne plimbam amindoi in susul fluviului, printre stincile care incep sa se pravaleasca din munti chiar la capatul de miazanoapte al Rishikeshului, i-am destainuit intimplarea la care fusesem, fara voia mea, partas. Il vizitasem, ca de obicei, indata dupa cina, in coliba lui, si porniseram apoi spre Lakshmanjula, agale, tinindu-ne cit puteam mai aproape de malul apei. Dupa ce mi-a asculat povestirea, si-a intors zimbind capul catre mine si m-a intrebat:
- Si ai gasit vreo explicatie intimplarrii acesteia neobisnuite ?!
I-am raspuns ca incercasem mai multe explicatii, dar nici una din ele nu ma multumea pe deplin. De un lucru eram sigur: ca toate cite ni s-au intimplat se datorau, fireste, faptului ca noi ne apropiasem prea mult, fara sa ne dam seama, de locul unde Suren Bose implinea, in noaptea aceea, un ritual secret.
- Nu inteleg cum am fi putut noi, contiinuai eu, din bungalovul lui Budge, unde ne aflam, sa-i turburam prin apropierea noastra ritualul cutremurator pe care-l incepuse. Poate ca zona sacra creata pentru un asemenea ritual - care angaja, fara indoiala, forte magice exceptionale, si care implica, probabil, un decor terifiant si obscen in acelasi timp - poate ca zona aceasta cuprindea o arie foarte vasta. In orice caz, fie ca am plecat cu masina cu adevarat si amt re c u t prin zona rituala, sau ne-am apropiat prea mult de ea; fie ca n-am plecat deloc, cum sustin soferul si toti ceilalti servitori ai bungalovului, fapt este ca am intervenit, intr-un chip sau altul, in bunul mers al meditatiei lui Bose. Si atunci, pentru a nu fi turburat, Bose ne-a zvirlit, prin puterile lui oculte, intr-un alt spatiu si in alt timp; ne-a proiectat, cu alte cuviate, in episodul care avusese loc cu vreo suta cincizeci de ani in urma, in apropierea Seramporului, si am devenit, aproximativ, martorii asasinarii tinerei sotii a lui Dasa ...
Il privii pe Swami Shivananda, si mi s-a parut ca surprind un foarte
discret zimbet pe buzele lui.
- Cred ca un asemenea lucru e posibil, staruii eu. Cred ca cineva inzestrat cu puternice virtuti oculte te poate scoate din prezent, iti poate anula conditia ta actuala si te poate proiecta oriunde in univers. Dar ceea ce ma nedumereste este un alt amanunt ...
Swami Shivananda isi intoarse rizind capul catre mine si-mi apuca mina.
- Oare numai acest "alt amanunt" te neddumireste in toata intimplarea pe
care mi-ai povestit-o ?!
- Ca sa fiu sincer, marturisii eu, suntt o suma de amanunte secundare pe care nu le pot intelege. Bunaoara, nu stiu exact daca noi am plecat aievea cu maisma sau am trait o iluzie chiar de la inceput, chiar inainte de a parasi bungalovul. Daca am plecat aievea, atunci nu-mi dau seama cind ne-a surprins vraja; probabil dupa citeva minute de la plecarea noastra, indata ce ne-am apropiat, sa zicem, de zona sacra a ritualului si meditatiei lui Bose. Dar atunci, ce s-a intimplat cu soferul ? A fost si el vrajit o bucata de vreme si apoi si-a revenit, a vazut ca noi nu mai suntem in masina si s-a intors la bungalov, pregatindu-se sa joace teatru si intelegindu-se cu ceilalti servitori sa spuna ca nici nu s-a miscat din fata verandei ?! Sau a fost vrajit si s-a intors din drum fara sa-si dea seama, si-a reluat locul in fata verandei si s-a desteptat din vraja fara sa-si aminteaca nimic din tot ce facuse ?!
Astea ar fi posibilitatile primei ipoteze - ca noi am plecat aievea din bungalovul lui Budge. Dar am mai incercat si o a doua ipoteza: ca n-am plecat deloc, ca am avut doar iluzia unui inceput de drum cu masina, si ca, de fapt, vraja ne-a cuprins chiar in timpul cind ne aflam in bungalov. Am rationat astfel: fie ca Suren Bose simtea apropierea noastra, si atunci, pentru a ne indeparta de locul terifiantului sau ceremonial, ne-a vrajit, fie ca prin simpla implinire a acestui ritual secret s-au dezlantuit forte care ne-au proiectat, fara intentia lui expresa, intr-un alt spatiu si timp, ramine deschisa posibilitatea ca noi toti am fi putut fi "fermecati" chiar inainte de a ne sui in masina. Dar atunci cum sa-mi explic neparticiparea celorlalti - a servitorilor - la vraja ? Cum sa-mi explic faptul ca eu am simtit ca se petrece ceva straniu mult timp dupa ce mi-am aprins tigara, in masina, si numai dupa ce m-am convins ca nu recunosc peisajul ?! Atunci, cum am plecat noi din bungalov ?!
Pentru ca nu mai incape nici o indoiala ca am plecat, am ratacit prin jungla, ne-am intors pe un drum prafuit, cu hainele murdare si sfisiate. Dovada cea mai buna au fost urmele pe care le-a descopent a doua zi soferul lui Budge. Dar si aceste urme ma incurca foarte mult; ele nu se afunda in padure, dupa cum era de asteptat, ci se pierd in cimp, iar noi nu ne amintim sa fi strabatut alt cimp decit cel din fata casei lui Nilamvara Dasa ...
Swami Shivananda ma asculta cu atentie, dar fata ii era luminata de
acelasi zimbet blind si iertator.
- Rationezi, in orice caz, ca un detecttiv, imi spuse el rizind din nou. - Si rationez astfel pentru ca am o teoorie speciala a miracolului, raspunsei eu, iar intimplarea de la Serampore n-a fost un miracol, ci jocul unor forte magice de esenta inferioara, demoniaca.
- Tantra nu cunoaste calificative moralle pentru fortele magice de care vorbesti, ma intrerupse el. Se aseamana, in aceasta privinta, cu fizica d-voastra, cu conceptiile europene asupra caracterului obiectiv al fortei.
Eram dornic sa aflu insa de la el dezlegarea intimplarii acesteia, si nu ma simteam de loc dispus sa-l ascult vorbind despre asemanarile sau deosebirile dintre tantra si stiinta europeana. Asa ca l-am intrerupt.
- Oricare ar fi adevarul in privinta pllecarii noastre din bungalov, nu acesta e lucnul care ma nedumireste cel mai mult. Ci amanuntul pe care eram gata sa ti-l marturisesc adineauri, si pe care am sa ti-l spun acum. Inteleg foarte bine ca am fost proiectati in afara din timpul si spatiul actual si am devenit martorii unei drame intimplate acum o suta cincizeci de ani chiar prin acele locuri.
Padurea pe care am vazut-o noi de la un moment dat era padurea de atunci, vasta, cu arbori mari si venerabili, care fara indoiala ca au fost taiati in decursul secolului trecut. Casa lui Nilamvara era, de asemenea, o casa din secolul XVIII, una din vilele pe care am aflat ca le avea el in apropierea Seramporului, si care a fost in urma rasa de pe fata pamintului. Oamenii pe care i-am zarit acolo, ducind pe nasalia de ramuri trupul tinerei Lila, erau, tot asa, imbracati ca in secolul XVIII, cu turbane si salvari, cum nu se mai poarta acum in Bengal. Toate acestea le inteleg foarte bine. Si n-as fi avut nici o nedumerire daca noi, cei trei, ne-am fi trezit ca asistam la asasinarea Lilei si la jalea casei lui Dasa. Dar noi am auzit numai tipetele tinerei fete, si desi am alergat in toate partile, n-am vazut pe nimeni; nici pe ea, nici pe cei care o rapisera. Si apoi, acolo unde nu mai inteleg nimic este intrarea noastra in casa lui Dasa. Ar fi fost firesc ca noi, cum spuneam sa asistam la jalea lui de acum o suta cincizeci de ani; atit, si nimic mai mult. Dar n-a avut loc o simpla repetare a evenimentelor intimplate acum o suta cincizeci de ani, ci au intervenit elemente noi, create de prezenta noastra in acea casa. Noi i-am vorbit lui Dasa, si el ne-a raspuns. I-a raspuns, chiar lui Bogdanof ca nu intelege englezeste. Lucrurile acestea nu se intimplasera, insa, acum o suta cincizeici de ani. Deci nu asistam pur si simplu la o scena de mult intimplata, ci interveneam in
aceasta scena, modificind-o prin prezenta noastra de care eroii luasera cunostinta,
si
prin
intrebarile
noastre,
la
care
ei
ne
raspundeau. E adevarat, cele doua personaje, batrinul servitor si Nilamvara, ni se pareau nefiresc de intepenite. Daca as fi aflat de la Chatterji ca amindoi murisera in aceaasi noapte cind a fost asasinata Lila, as fi inteles ca noi am avut in fata imaginea lor spectrala, asa cum aratau ei in clipa mortii. Dar Dasa a mai trait dupa moartea sotiei, si e de presupus ca si servitorul lui a mai trait citva timp. Deci imaginea cunoscuta de noi in noaptea aceea nu era cea pe care au avut-o cind au murit, multi ani in urma. Atunci, cum sa-mi explic intepeneala lor de spectre ?
Episodul la care am asistat noi, uciderea Lilei, nu presupunea rigiditatea lor cadaverica. Asadar, noi n-am retrait exact o intimplare de acum o suta cincizeci de ani, ci am fost proiectati ca martorii unui eveniment de acum o suta cincizeci de ani, eveniment pe care insa l-am modificat. Dar asta e intr-adevar dincolo de orice margine a intelegerii omenesti; caci daca mintea mea poate accepta ipoteza ca, datorita unor anumite forte necunoscute, sunt in stare sa anulez timpul si sa asist la un eveniment trecut, aceeasi minte refuza sa accepte ca e posibil sa modific structura si infatisarea unui asemenea eveniment trecut. Accept ipoteza ca as putea asista la batalia de la Waterloo, insa nu pot accepta ca as puea asista la batalia de la Waterloo vazind in acelasi timp cum Napoleon iese biruitor ...
Swami Shivananda incepu sa rida si-mi lua bratul.
- Tot rationamentul d-tale e foarte fruumos, insa e cu desavirsire gresit, imi spuse el. Dar nu vrei sa ne plimbam putin ? ma intreba brusc, indemnindu-ma. L-am urmat, departindu-ne de malul Gangelui si urcind incet poteca spre padure.
- Si e gresit, continua el, pentru ca aacorda oarecare realitate intimplarilor, fie aceste intimplari trecute, prezente sau viitoare. Dar nici o intimplare din lumea noastra nu e reala, dragul meu. Tot ce se petrece in cosmosul acesta e iluzoriu. Si moartea Lilei, si jalea sotului ei, si intilnirea dintre voi, oameni vii, si umbrele lor, toate acestea sunt iluzorii. Iar intr-o lume de aparente, in care nici un lucru si nici un eveniment nu e consistent, nu isi are realitatea lui proprie, oricine e stapin pe anumite forte, pe care voi le numiti oculte, poate face orice vrea. Evident, nici el nu creeaza nimic real, ci numai un joc de aparente. - Nu inteleg, marturisii eu confuz. Toaate lucrurile pe lumea aceasta sunt iluz
Toate lucrurile pe lumea aceasta sunt iluzorii, admit, dar chiar si iluziile acestea au anumite legi ale lor, care le acorda o aparenta de consistenta.
- Iluziile si aparentele se supun la leegile de care vorbesti numai pentru cel care crede in aceste legi, continua Swami Shivananda. Dar se pare ca Suren Bose, si poate nu numai el, nu credea in "legile" care conduc universul de iluzii si aparente ...
Vazind ca eu ramin cu privirile in pamint, inca neconvins de argumentele
lui, imi strinse mai puternic bratul si ma indemna.
- Haide, am sa-ti explic... in acea cliipa simtii brusc dogorindu-mi obrajii, si rasuflarea aproape mi se opri in piept. M-am clatinat, si fara indoiala as fi cazut jos, daca nu ma sustinea bratul ferm al lui Swami Shivananda.
Mi se parea ca ma trezesc in alta lume. Racoarea noptii himalayene disparuse ca prin farmec, lasind loc noptii calde, umede a tarilor de Sud. Nu-mi dadeam bine seama ce se petrece cu mine, si ridicai cu teama privirile din pamint.
Am palit vazind in jurul meu o padure imensa. Swami Shivananda ma silea sa merg, cu pasi repezi, fara sa-mi vorbeasca. Dar deodata am recunoscut imprejurimile, si am zarit jaraticul in vetrele parasite, si am vazut, nu prea departe in fata noastra, casa lui Nilamvara. Tot singele mi s-a scurs din obraji, si, cu toata rezistenta tovarasului meu, mi-am smuls bratul din strinsoare si am cazut la picioarele lui.
- Asta n-o mai pot indura, Swami ! am sstrigat. Trezeste-ma ! Lucrul asta
nu-l mai pot indura a doua oara ! ...
Nu mai stiu ce-a urmat. Cind m-am desteptat, a doua zi, inkutiarul meu, soarele se inaltase de mult, si apele verzi ale Gangelui mi s-au parut nespus de blinde, fara asemanare de limpezi si odihnitoare. ''
............
dThelema
6 Feb 2011, 09:54
Da..da voiam sa spun ca pentru a se realiza ELIBERAREA prin IUBIRE este nevoie de o anume ''cultura'' trebuie indeplinit un anume ''ritual''. Iar aceastea trebuiesc invatzate,...asimilate,apoi trecuta o proba initziatica.
Iubirea implica si trupul si sufletul, si intelectul ! Am in minte cateva exemple tantrice.... Carnea (materia) nu este ''rea'', cum am fost indoctrinatzi mii de ani. In fapt, Dumnezeu a facut ''materia'' inaintea Omului, si Creatorul face doar lucruri BUNE !
Cele mai NASTRUSNICE manifestari erotice sunt FOLOSITOARE daca respecta ritualul
Iar Sufletu si Spiritul pot a se manifesta CREATIV si fara manipulare (de tip mass-media), sau inventarea de arme de distrugere in masa------pur si simplu pot sa redevina atributele LIBERTATZII, adica .....atributele DIVINITATZII.
Din acest motiv il citam pe Anisie,gradinarul din ''Noapte de Sanzaiene''. El trai simplu, ingrijea arborii---IUBEA NATURA SI VIATZA INTR-UN FEL SIMPLU ,NATURAL.
...........
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
A.....xty,. 456xfgu9qwz90 dty t976
RăspundețiȘtergere