sâmbătă, 8 septembrie 2012

396

Constientizarea  numarului 396,a produs  o  furtuna  printre  amintiri.Cu  20 de ani,sau  poate   25,eram  fascinat  de  Platon,de  dialogul  Timaios in  special......apoi  il  studiam  pe Archytas,genialul  urmas  a  lui  Pytagora.
Archytas  care  a  observat  ca toate  criteriile  de  proportionalitate  se aplica  si  in  consonante,si  in diviziunea  tetracordurilor,propunand trei genuri  de  progresii melodice ;
armonica
cromatica
diatonica
Faceam  pe  atunci  multe  speculatii,si  multe  calcule  cu,cvarte,qvinte,tonuri  si  semitonuri.....leimma  ma  incurca  mereu...Hmmmm...Erau  vremuri  frumoase  !
......Si  nu  stiu  de  ce  am  uitat aceste  preocupari....Ce  pacat!
  Azi  m-am  jucat  cu  numerele.Am  amestecat Octaeteridele (sunt 99  de  luni  in  exact  8  ani),  cu  miscarea  de  precesie a  Terrei  (12960 de  ani),  si  cu  misteriosul,pot  spune ;  cu  temutul  ciclu  de  396  ani.Am  cautat  legaturi  comune.
Am gasit  doua: 11 ,care  reprezinta  ciclul  Solar, si....
                         36,  ce  reprezinta  Terra.
Ma   intreb ;oare  ce aplicatii  geniale  ar  gasi Archytas daca  ar  sti  ce  stiu  eu  despre  Soare ?
MUZICA  SFERELO?....Mmmmm!...poate...poate....

2 comentarii:

  1. "Si nu stiu de ce am uitat aceste preocupari....". Nu le-ai uitat. Ti le reamintesti, in rastimpuri. Mi-ai povestit si mie, o data, cum cautai muzica desavarsita, armonia, concordanta perfecta intre sunete. Imi amintesc vag si de un dialog al tau cu un muzician, caruia ii cereai parca ajutorul. Sa fi fost un pianist ?
    Ti-am facut o sugestie ... pe undeva ... dar nu candva, ci cu foarte putin timp in urma. Oare vei citi, vei intelege ?
    Stiu ca vocile umane sunt impure si nu pot atinge perfectiunea instrumentelor, si totusi te intreb : ai vrea sa incerci... sa zicem ... un oratoriu ?

    RăspundețiȘtergere
  2. 2017...N-am uitat....nu pot uita...ma prefac doar.
    Anul acesta am povestit despre 3...6....9....in relatie cu ciurul Teleman,si cu teorema Teleman,fireste cateva informatii (trebuie sa mentin mistetul in MISTERmatematic)

    RăspundețiȘtergere