.....
.
Se
povesteşte că zeul Krişna, a opta şi cea mai
importantă
din toate reîncarnările sau avatarurile
lui
Vişnu, părtaş, la un loc cu Siva şi Brahma, la
trinitatea
sacră a hinduşilor, se slujea de muzică
spre
a provoca creşterea peste măsură de bogată a
unei
vegetaţii cu însuşiri magice în Kunjavan,
cetate
din Vrindavan, celebră de mult timp pentru
muzicanţii
ei sacri. Mult mai târziu a izvorât o altă
poveste, despre Mian
Tan Sen, unul din înţelepţii de
la curtea celebrului împărat mongol Akbar.
Acest
înţelept
făcea adevărate minuni cu ajutorul
cântecelor
sale: aducea ploaia, aprindea o lampă
cu
ulei fără ca cineva să se apropie de ea, ba chiar
le
cânta plantelor cântecele indicate care erau şi
cântece
de dragoste şi rugăciuni în acelaşi timp,
ceea
ce le făcea să înflorească înainte de venirea
primăverii.
Această fermecătoare legendă pare a fi
confirmată
de texte din literatura tamilă, unde
găsim
referinţe la „ochii" (mugurii) trestiei de
zahăr,
care cresc ca din apă ca răspuns la bâzâitul
drăgăstos
al cărăbuşului pătat şi unde aflăm că
florile
de aur ale plantei Cassia fistula produc mult
mai
mult nectar dacă sunt răsfăţate în valurile dulci
ale unui cântec de leagăn......... Până astăzi, nici un cercetător, cu excepţia
lui Hans
Kayser, germanul care a scris
Harmonica
Plantarum, şi a câtorva lucrări de matematici
superioare consacrate relaţiei dintre
intervalele
sunetelor şi creşterea plantelor, nici un
cercetător,
spuneam, nu s-a aplecat asupra raportului
dintre
forma plantei şi notele muzicale
grupate în octavă.
Kayser a remarcat că, desenând proiecţia
tuturor
tonurilor cuprinse într-o octavă, aşa cum
astronomul şi astrologul Johannes Kepler procedase în
lucrarea sa Harmonia Mundi pentru sistemul
solar
universal, şi desenând unghiuri de o anumită
formă, se obţine prototipul formei unei
frunze.
Octava, factorul primordial al
oricărei muzici şi, de
fapt, al oricărei senzaţii, conţine
prin urmare în sine
forma frunzei.
Această observaţie nu numai că dă o altă
greutate,
de ordin de data aceasta moral, principiului
metamorfozei plantelor emis de Goethe, conform
căruia dezvoltarea are loc pornind de la frunză, dar
aruncă şi o lumină cu totul nouă asupra ingeniosului
sistem de clasificare introdus acum
aproape trei secole de Carl
Linne. Dacă luăm în considerare, precizează
Kayser, faptul că o pasifloră este compusă din
două
părţi, cinci optimi din plantă însemnând
petalele şi
staminele, iar trei optimi pistilul, şi chiar
dacă
refuzăm orice raţionament logic inteligent,
tot
suntem siliţi să admitem că sufletele vegetalelor
poartă în ele anumite prototipuri formale - în
cazul
pasiflorei optimi - care contribuie, ca şi în
muzică,
la modelarea în această direcţie a florii.
Tocmai din
punctul acesta de vedere, conchide Kayser,
sistemul lui Linne primeşte acum o binemeritată
reabilitare morală, deoarece clasificarea
„sexuală"
stabilită de savantul suedez, oricât de
susceptibilă
de corectări ulterioare, înseamnă de fapt
atingerea
esenţei
problemei.
Sa mai dau un citat din ''EDITURII ELIT.
RăspundețiȘtergereI.S.B.N. 973-9100-82-1
Peter Tompkins Christopher Bird
VIAŢA SECRETĂ A PLANTELOR
Traducere: Emil Coltofeanu''
.....Daca a venit vorba despre muzica si rezonanata......Asa zisa ''muzica'' atonala....fireste nu-i muzica ci o succesiune de tritonuri care violenteaza creierul si sufletul ascultatorului.In antichitate trironurile erau interzise,pentru ca de cele mai multe ori sunt malefice....si totusi sunt anumiti oameni care gasesc o explicatie pentru folosirea lor...Si sunt compozitori care le folosesc. De pilda ; ''Scopul muzicii atonale, după opinia compozitorului şi
teozofului englez Cyril Meir Scott, este acela de a
sfărâma forme de gândire acceptate fără
discernământ. Discordanţa - nu poate fi anihilată
decât tot prin discordanţă, spune el, deoarece
vibraţiile produse de armoniile frumoase sunt prea
rare pentru a putea atinge efectiv vibraţiile relativ
grosolane a tot ceea ce atinge un plan situat mult mai
jos. Intr-o carte celebră, „Muzica şi influenţa ei
secretă de-a lungul erelor”, Scott ia în discuţie şi
anumite însuşiri mistice importante din muzica lui
Richard Wagner. In :Inelul Nibelungilor”, susţine Scott, se
ascunde un adânc principiu spiritual, iar scopul
muzicii lui Wagner este acela de a releva adevărul
mistic unei conştiinţe omniprezente. Iată un pasaj
revelator din cartea lui Scott: „Pentru a pune în
aplicare acest plan, Wagner a trebuit să sfărâme
numeroase convenţii muzicale existente. In zadar
criticii muzicali caută întruna în operele lui
respectarea regulilor de armonie de care erau atât
de legaţi până la el. Şi tot zadarnică este şi
încercarea lor de a găsi într-ansa modulaţiile,
rezonanţele şi toate celelalte procedee tehnice din
muzica secolului al XlX-lea. In locul acestora, dau peste
discordanţele nedesăvârşirii, peste apropieri
neobişnuite, peste tranziţii spre chei care în
aparenţă nu au nici un raport perceptibil cu cheia
precedentă. Astfel însă totul le pare de-a dreptul
anarhic, impregnat cu un dispreţ premeditat faţă de
tot ce este regulă prestabilită - cu alte cuvinte o
libertate scandaloasă!"
Unul din scopurile urmărite de Stravinsky şi
ȘtergereSchonberg era acela de a realiza o nouă unitate,
prin sfărâmarea barierelor vechii unităţi, în scopul
eliberării muzicii din tiparele anterioare.
Compozitorul rus Skriabin era şi el partizan al ideii că
artistul este purtătorul unui mesaj spiritual pe care
avea misiunea de a-l transmite prin muzica sa întregii lumi.
Asemeni lui Cesar Franck înaintea lui, Skriabin era şi el
un reprezentant al sferelor superioare şi căuta să
arunce o punte între lumea îngerilor, deva, şi cea a
oamenilor. In viziunea lui Cyril Scott, el era singurul
compozitor european care a reuşit să îmbine
cunoaşterea vechilor mistere oculte cu muzica
tonală. Mort la vârsta patruzeci şi trei de ani, cu doi ani
înainte de izbucnirea revoluţiei bolsevice din Rusia
Skriabin şi-a petrecut ultimii cincisprezece ani din viată
lucrând la capodopera sa Mysterium, care trebuia
să fie o combinatie între muzică, proiecţii multicolore
realizate pe un ecran si instalat în spatele orchestrei şi
efluvii de parfumuri vaporizate. Punând în armonie
vibraţiile auditive cu senzaţiile vizuale şi olfactive,
Skriabin încerca să-i transforme pe spectatori în
„cobai initiati", aducându-i în faţa unor viziuni extatice
şi desfăcând legăturile care le ţineau personalităţile
încătuşate în canoanele rigide ale propriului lor
psihic, aşa cum, după cum se povesteşte, procedau
cu milenii mai înainte adoratorii posedaţi din
Heliopolis şi din alte centre ale ocultismului antic.
Dar muzica usoara ?!
ȘtergereIncantatiile din prezent ce se doresc a fi muzica......ce putem spune despre ele ?
Un sir de tritonuri ,cateva ''versuri'' cu mesaje precise....repetate obsedant.....si repetate la posturile de radio (comerciale sau nu ) ...la ore precise...SI IATA O EXCELENTA METODA DE MANIPULARE A MASELOR...A GLOATEI.....P.N.L. programare neurolingvistica pe sunete atonale. DEVASTATOARE COMBINATIE !!!!
In prezent in muzica usoara Romaneasca ,pe langa tritonuri,avem miorlaituri de motani in calduri, si strigaturi isterice....iar cuvintele ''tinta'' ,sau ''cheie'' sunt ''POT'' si ''ACASA''
Acesta e semn de mare criza......guvernantii se folosesc de mesaje subliminale pentru a atrage ''ACASA'' emigrantii....sau poate doar banii lor.....Despre IMPOTENTA nu merita sa scriu ceva......
Unde este CORUL?...CORUL acela , de 660 de persoane si dascalii potriviti...care sa incante Divinitatea...Unde ?
RăspundețiȘtergere